حضور در امتحان

چند نکته برای اینکه بتوانید به خوبی در جلسه آزمون حضور یابید
 




برای اینکه بتوانید به خوبی در جلسه آزمون حضور یابید، نکات بهداشتی زیر را در جايي از خانه نصب كنيد و به آن عمل كنيد.


۱- سعی کنید که از غذاهای مقوی، خوب و کم حجم استفاده کنید.
۲- خوردن صبحانه، ناهار ، شام و میان وعده های را فراموش نکنید.
۳- نوشیدن آب تاثیر زیادی در کاهش اضطراب دارد. سعی کنید قبل از پاسخگویی به سؤالات آب بنوشید و نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن بیشتری به شما برسد.
۴- بکوشید تا آرامش خود را حفظ کنید و از هر چیزی که هیجان و اضطراب شما را تشدید می کند، اجتناب کنید. هیجان و اضطراب زیاد، تمرکز حواس شما را مختل می کند.
۵- خواب خود را تنظیم کنید. شب ها زودتر بخوابید و روزها کمی زودتر از خواب بیدار شوید.  
۶- اگر امکان دارد کمی قبل از خواب قدم بزنید و یا کارهای آرامش بخش دیگری انجام دهید.
۷- ورزشهای سبک و پیاده روی در رفع خستگی و تخلیه انرژی مضاعف بسیار مفید است.
۸- اصلا از کنکور نترسید و فکر کنید که یک امتحان عادی است.
۹- اعتماد به نفس داشته باشید و تواناییهای خود را دست کم نگیرید .
۱۰- به خدا توکل کنید؛ توکل به خدا دلها را آرام می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *