تعذیه و بهبود کیفیت خواب و مقابله بابی خوابی

ّبرای بهبود کیفیت خواب و مقابله بابی خوابی چه مواردی لازم است ؟

بی خوابی مفرط  می تواند باعث بروز مشکلات جدی مربوط به سلامتی چون بیماری های قلبی و افسردگی شود. تغییر برنامه غذایی و رژیم سالم غذایی کمک زیادی به شما می کند، به شرط این که غذاهایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد طبیعی خواب آور باشند.

  1. بادام زمینی برای بهبود کیفیت خواب: بادام دارای منیزیم و کلسیم می باشد و باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

  2. برای درمان بی خوابی : اثر بخشی این گیاه مانند داروهای آرام بخش می باشد و میزان اضطراب و استرس را به طور باورنکردنی کاهش می دهد.

۳٫  شیر :بر طبق بررسی ها و تحقیقات کمبود کلسیم در بدن با کم خوابی ارتباط دارد و نوشیدن یک لیوان شیرگرم در زمان خواب باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد .

۴٫گیلاس : بر طبق مطالعات افرادی که به مدت ۲ هفته در هنگام صبح و شب به میزان ۲۲۶ گرم آب گیلاس نوشیده اند، خواب بهتری داشتند. گیلاس حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است و باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

۵٫ اسفناج :

اسفناج حاوی مقدار زیادی پتاسیم ، منیزیم و کلسیم است و باعث تولید هورمون ملاتونین و بهبود کیفیت خواب می شود ..

۶٫ پروتئین:

 پروتئین مانع از ورود تریپتوفان به مغز می شود . وقتی مواد غذایی با پروتئین بالا را همراه با کربوهیدرات ها مصرف می کنید ، انسولینی که بدن در واکنش به کربوهیدرات ها می سازد ، نفوذ تریپتوفان به موانع مغز را راحت تر می کند ..

۷٫موز :

موز حاوی دو ماده معدنی پتاسیم و منیزیم می باشد و کمبود این دو ماده باعث شل شدن عضلات و ماهیچه ها درهنگام شب می شود و در پی آن می تواند مانع خواب آرام و راحت شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *