تغذیه در فصل امتحانات و کنکور

آیا میدونید که چجوری درفصل امتحانات  و کنکورتغذیه داشته باشید که بهترین راندمان را داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟

اول از همه صبحانه  که اصلا کسی بهش در فصل امتحانا اهمیت نمیده رو بگیم که برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد :

 باید در ایام امتحانات صبحانه ی اشتها برانگیزی رو تهیه کنید تا به خاطر اضطراب امتحان نتوانین از صبحانه خوردن طفره برین !! در واقع صبحانه علاوه بر کم حجم بودن ، بسیار مفید و مغذی است و تا ۲-۳ ساعت شما را سیر نگه می دارد و انرژی مورد نیاز بدنتان را خصوصا در ایام امتحانات را تامین می کند .

  1.  حتما یک لیوان شیر گرم بخورید اگر از طعم شیر خوشتان نمی آید، دو قاشق عسل یا کمی موز اضافه کنید تا طعم دار شود.

   2. نان روغنی بسیار خوشمزه  و انرژی زاست . مصرف نان روغنی تا ۴۰ دقیقه انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند . پس نان روغنی به همراه گردو و پنیر ، صبحانه ی کامل و مغذی برای فرزندان تان خواهد بود.

   3. البته درست کردن عدسی به همراه کره صبحانه مفید و خوشمزه ای می باشد

  4.  تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی بدن است . پس تخم مرغ را به صورت آب پز، نیمرو و پخته میل کنید تا در طولانی مدت احساس سیری داشته باشید.

 5.   یک لیوان شیر یا کمی چای در کنار خامه یا عسل برای کودک تان مقوی خواهد بود.

۶٫   از سیب و جوانه گندم به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد . برای این که حالت تهوع ایجاد نشود ، توصیه می کنیم چند تکه نان ، پنیر و گردو هم مصرف شود.

 

 

به علت این که مدارس در ایام نزدیک به امتحانات کلاس های تقویتی زیادی برگزار می کنند یا بچه های کنکوری که زیاد کلاس کنکور میروند ، لازم است برای زنگ تفریح و ساعات پایانی مدرسه  ، خوراکی های مغذی بخورید اما نباید با این خوراکی اشتهای خودتان تان را برای ناهار از بین ببرید .

 

 برای ناهار غذاهای سبزی  دار مانند خورش کرفس ، قورمه سبزی یا خوراک مرغ به همراه کلم و هویج و …. میل کنید . زیرا این غذاها برای شما بسیار مفید و مغذی است.

  بهترین غذا برای ناهار در فصل امتحانات ، غذاهای دریایی خصوصا ماهی است . در ماهی فسفر زیادی وجود دارد که بهترین ماده مغذی برای مغز است .

در دوران امتحانات ( وکنکوریا که انگار هر روز امتحان دارن) نباید غذاهای پرحجم مانند آبگوشت خورد . این غذاها باعث پرشدن حجم معده ، سستی و نفخ شکم و خواب آلودگی می شود . غذاهای پرحجم ۴-۵ ساعت زمان نیاز دارند تا خوب هضم شوند.

 

مصرف خوراکی های مفید مانند آجیل های خام ، میوه ها ، شیر با طعم های مختلف و … را در راس برنامه تان قرار دهید.

چون در ایام امتحانات و کنکور اوج ساعت درس خواندن و مرور مطالب از ساعت ۵ عصر تا ۹ شب است . در این فاصله هر یک ساعت یک بار خوراکی مفید و مغذی بخورید . عصرانه باید بعد از استراحت و قبل از شروع مطالعه و در بین ساعات درس خواندن باشد.

 پرخوری باعث شود فردا سرجلسه سرحال نباشد و معده تان سنگین شود. در وعده شام از غذاهای کم حجم و مقوی استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *